Моє фото
Юрій Петрович Ґудзь (1.VII.1956 – 20.II.2002) – поет, прозаїк, драматург, есеїст, публіцист, художник, філософ. Народився в с. Немильня Новоград-Волинського району на Житомирщині, помер у повних сорок п’ять років за трагічних і нез’ясованих обставин у Житомирі. Літературні псевдоніми Юрій Тетянич, Хома Брут, Хома (Іван) Брус. Член НСПУ (Житомир, 1991) та АУП (Київ). Багато подорожував, вів аскетичний спосіб життя, сповідував філософію летризму, макото, ісихазму. Засновник «Української Реконкісти». Автор поетичних книжок «Postscriptum до мовчання» (Торонто: Бескид, 1990), «Маленький концерт для самотнього хронопа» (Київ: Молодь, 1991), «Боротьба з хворим янголом» (Київ: Голос громадянина, 1997), романів «Не-Ми» та «Ісихія» (Кур’єр Кривбасу, 1998. – N6, 7, 2000. – N8,12; 2001. – N6.), книг прози «Замовляння невидимих крил» (Тернопіль: Джура, 2001), «Барикади на Хресті» (Тернопіль: Джура, 2009), «Набережна під скелями» (Житомир: Рута, 2012), «Barykady na Krzyżu» (Lublin, Warsztaty Kultury w Lublinie, 2014). Про автора: Невимовне. Життя і творчість Юрка Ґудзя: рецензії, статті, спогади, поезії, листи (Житомир: Братство Юрка Ґудзя, 2012).

неділю, 11 жовтня 2009 р.

Володимир Черемін. Пам’яті поета


Художник: Володимир Черемін. "Памяті поета". Темпера

cheremin@bigmir.net

  ВІТАЮ ВАС, ОЛЕЖЕ!
  Вдячний Вам за теплу і змістовну телефонну розмову і за запрошення розповісти свої спогади про Юрка широкому загалу. Для мене це досить відповідальний крок, тому я прошу надати мені невеличкий час. Що до живописної роботи присвяченої Юркові, я маю привести деякі пояснення. 
За дідовою хатою був вишневий садок, де поруч з вишнями росли тополі, горіх, кілька яблунь. За садком починалося поле, за полем колись пролягав відомий на всю Україну чумацький шлях. Я, ще зовсім малий сидів з дідом на лавочці і слухав його розповіді про козаків, чумаків, що йшли на південь до далекого Чорного моря, звіряючись з діамантовим дороговказом на зоряному небі. Багато пізніше ми сиділи з Раєчкою на тому самому місті, мріючи про майбутнє. Там я читав перші книжки своїм донькам. Трухляві дошки лавки я змінював на нові, але вона як і раніше, стояла на тому самому місті. Коли приїздив Юрко і привозив ксерокси заборонених в той час письменників і поетів, ми так само сиділи серед зеленого острову, читали, говорили, інколи дискутували про минуле і прийдешнє. То був час, коли замайоріла надія руйнації імперії і відродження людяності. Але то була лише надія серед холодної крижаної дійсності. 
Зараз, коли приїздять мої доньки, вони, як і Юрко, полюбляють бути на самоті серед трави і квітів, на тому самому місті, де сиділи ми з дідом. 
Ідея з картиною виникла ще взимку, коли я перечитував «Ростскриптум до мовчання» з Юрковими правками. Я не прихильник відповідати на питання про ідею картини і подібне. Одначе і Раї і тим моїм друзям, які знали Юрка, робота виявилась дуже зрозумілою. 
  Якщо вона буде в нагоді Вам, - буду вам тільки вдячний.
  З повагою.
  Володимир.

27.09.09

Проект «Ера Кульбабок. Пам’яті поета Юрка Ґудзя». 60х100, картон, мішана техника. Вересень 2009 р.

Немає коментарів:

Дописати коментар